Products

AL-KO HY4 nu ook voor Mercedes-Benz Sprinter met AL-KO SLC chassis

The fully automatic AL-KO HY4 levelling system will also be available in Europe from April 2019 for the new model generation of the Mercedes-Benz Sprinter (VS 30). The initial release will be for the Sprinter models with the AL-KO chassis and SLC chassis.

Het volledig automatische AL-KO HY4 nivelleersysteem zal in Europa vanaf april 2019 ook beschikbaar zijn voor de nieuwe modelgeneratie van de Mercedes-Benz Sprinter (VS 30) - als eerste voor de Sprinter met AL-KO-chassis en SLC-chassis.  Na de succesvolle oplossingen voor Fiat met AL-KO-chassis, Fiat-origineel chassis en Fiat-bestelwagen, wordt nu een volgende variant van het systeem op de markt geïntroduceerd, die voor het eerst op de CMT 2019 gepresenteerd zal worden. Het bewezen succesvolle concept met zijn unieke, gedecentraliseerde hydraulische oplossing werd opnieuw toegepast in deze vierde versie, alleen de verbinding met de Sprinter is aangepast.

Voor elke steunpoot een afzonderlijk, autonoom aggregaat

De basis achter de AL-KO HY4, welke ook van toepassing is op de Sprinter-versie, is dat elk van de vier steunpoten zijn eigen autonome samenstelling heeft. Dit maakt de noodzaak voor een complexe en tijdrovende installatie van hydraulische slangen over de gehele lengte van het chassis overbodig en vermijdt een verlies aan opbergruimte in de bagageruimte. Bovendien wordt het totale gewicht van het ondersteuningssysteem - ongeveer 65 tot 70 kilogram - gelijkmatig verdeeld over de voor- en achterassen. Omdat alle componenten van het winterbestendige systeem goed beschermd zijn in het chassis, wordt het risico van lekken of zelfs olievervuiling in het voertuig op hetzelfde moment geëlimineerd.

Nivelleren in slechts één minuut

De AL-KO HY4 is intuïtief en eenvoudig te gebruiken via de afstandsbediening in de bestuurderscabine. Bovendien
kunnen twee extra functies naar wens worden geprogrammeerd, bijvoorbeeld: uw persoonlijke slaappositie en de
voertuigkanteling voor het legen van de afvalwatertank. Na aanschaf kan het vaste steunpotensysteem eenvoudig
opnieuw worden geconfigureerd wanneer u van voertuig verandert, zodat zelfs uw nieuwe camper weer een
stabiele basis heeft. AL-KO HY4 wordt geleverd met de gebruikelijke, uitstekende AL-KO-kwaliteit, is duurzaam, robuust, onderhoudsvrij, stil en snel.  AL-KO HY4 nivelleert het voertuig in slechts één minuut.

AL-KO HY4 zal vanaf de zomer 2019 ook verkrijgbaar zijn in de varianten Mercedes-Benz Sprinter Van en Mercedes-
Benz Sprinter met origineel chassis (voor achter-, voorwiel- en vierwielaandrijving).  Het AL-KO HY4 nivelleersysteem
kan worden geplaatst door getrainde en gecertificeerde AL-KO-dealers - of rechtstreeks in de AL-KO- klantencentra.

Meer informatie over het AL-KO nivelleersysteem voor campers HY4 vindt u hier.

AL-KO zal dit systeem demonstreren tijdens de CMT Messe te Stuttgart van 12  t/m 20 januari  in
Hal 9 standnr.  9 E12

Deel op ...

Downloaden

Hier kan het persbericht als pdf worden gedownload en staan foto's in printgeschikte resolutie.

Verdere artikelen